úterý 21. března 2017

Šepot lží - Epilog



Carlos vtrhol do Joeovej kancelárie na najvyššom poschodí Bat Tower v Nashville pripravený niekomu ublížiť.
„Kde je?“
„Myslíš Gabrielle?“ Joe vstal od stola. Mal na sebe sivé nohavice a nebovomodrú košeľu.
Tee vstúpila dovnútra dverami, ktoré spájali ich kancelárie. V náručí držala  Peteyho, svojho chlpatého trpasličieho špica. Túlil sa k jej škoricovému svetru, ku ktorému si obliekla čiernu koženú sukňu.

„Je preč, Carlos. Po pristáti nám zavolala a dala názov letiska. Keď sme tam dorazili, našli sme len tvoju tetu a bratranca. Bola preč. Nevieme, kde je.“ Zízal na nich. Chcel všetkých, ktorí mu tvrdili, že sa Gabrielle len tak vyparila, nazvať klamármi.
„Vedel si, že to urobí,“ skonštatoval Joe.
Carlos si prešiel rukou po vlasoch a chytil sa za šiju. „Možno by ju Gotthard vedel nájsť.“
„Nemyslím si.“ Tee pokrútila hlavou. „Podľa toho, čo Gotthard hovoril, nevedel. Naozaj naňho urobila dojem svojími schopnosťami manipulovať elektronikou. A to už niečo hovorí.“ To sa nemalo stať. Carlos len chcel dostať šancu všetko jej vysvetliť, povedať jej, že sa navždy oslobodila od Duranda, od bývalého, od všetkých. Že ju nezradil a nevyužil ju.
Čo iné si mohla myslieť potom, ako zistila, že spala s osobou, o ktorej si myslela, že zabila jej matku?
„Čo popálenina na tvojej nohe?“ opýtal sa Joe.
„V pohode.“ Carlos mávol rukou. Snažil sa prísť na to, ako bude teraz fungovať, keď jediná vec, na ktorej mu na svete záležalo, bola navždy preč.
„Práve sme prišli. Takže o čo šlo, v skratke?“ spýtal sa Korbin, ktorý práve vošiel do miestnosti s Rae za pätami.
Carlos ustúpil z cesty a oprel sa o stenu, takže si Korbin a Rae mohli sadnúť oproti Joeovmu stolu.
Myšlienka zmiznúť začínala byť čoraz príťažlivejšia.
„Tínedžeri, ktorých ste zachránili vo Švajčiarsku, sú tí praví,“ začal Joe.
„Na klinike ich niekto prihlásil s tým, že všetci traja trpia vážnymi depresiami a preludmi,“ doplnil Korbin pre ostatných. „Mali množstvo dokumentácie, ktorá pravdaže nikam neviedla.“
Joe pokračoval. „Trojica v D.C. boli kópie, ktoré boli náhradou za skutočných tínedžerov. Collupyová verila, že ju najalo CIA, aby dozerala na Evelyn. Všetky tri deti boli bez domova alebo siroty, ktoré sa v minulom roku stali obeťou pouličných bombových útokov. Keď sa prebrali v nemocnici, každý z nich mal nejaké fyzické postihnutie zodpovedajúce postihnutiu niektorého z pôvodnej trojice tínedžerov. Všetci traja absolvovali plastickú operáciu. Bolo im povedané, že si to ich zranenia vyžadujú. Potom nasledovala rečová a fyzická terapia.“ Rae sa naklonila dopredu, vydesená. „Chceš tým povedať, že Fratelli tie deti zámerne zranili, jedného z nich dokonca odsúdili na život na vozíku, a tým ostatným odstránili končatiny, aby vytvorili duplikáty?“
„Áno, zistili sme, že presne to sa stalo,“ odvetila Tee. „Všetci si pozreli fotku Josephine Silversteenovej a potvrdili, že ona bola kontaktnou osobou. Každému z nich po operácii povedala, že reprezentuje organizáciu chrániacu postihnutých. Táto zaplatila účty za ich lekársku starostlivosť, ale ich ľudia chcú, aby pomohli iným deťom, na ktoré sa podobajú. Mali si s nimi na týždeň vymeniť miesto, pretože im hrozí únos. Uistila ich, že budú celý čas pod ochranou a na oplátku im budú hradené účty za lekársku starostlivosť a vzdelanie.“
Joe dodal: „Ich schopnosť nájsť opustené deti, ktoré sa tak veľmi fyzicky aj rečou podobajú tínedžerom a infiltrovať sa do DEA dokazuje, že Fratelli sú ešte väčšou hrozbou než sme si mysleli.
Kathryn Colluppy v tom bola tiež nevinne. Všetci prešli za posledných šesť mesiacov operáciou, rehabilitáciou a rečovou prípravou. Plánovanie tejto operácie bolo fenomenálne.“
„Čo sa s nimi teraz stane?“ opýtala sa Rae.
„Tínedžerov už vypočuli a teraz sú v programe na ochranu svedkov,“ povedal Joe. „Umiestnili ich do dobrých rodín a dostanú to, čo im bolo sľúbené. Aspoň to. Teraz už vieme, prečo sa Silversteenovej nepodarilo chytiť Bradyho, a prečo ju zabili. Nebudú riskovať, že by zostal niekto, kto by mohol hovoriť.“
„Práve som dokončil správu. Brady je známy ako Vestavia a je súčasťou Fratelli,“ vložil sa do toho Carlos.
Všetci stíchli a otočili sa k nemu.
Carlos im povedal o Durandovom telefonáte a ako uvidel Vestaviovu tvár. Chcel v správe uviesť aj svoje prepojenie na Duranda, ale Retter ho zastavil. Povedal, že okrem Joea a jeho to nemusí nik vedieť. Retter dnes ráno zamietol Carlosovu rezignáciu s tým, že ju Joe aj tak neprijme, kým sa Carlos nezotaví.
Mysleli si, že zostane. A zostane? Carlos na to v tejto chvíli nedokázal odpovedať.
„Takže Vestavia vie ako vyzerám,“ dokončil Carlos.
„Nemyslím si, že je to problém. Najmä, ak ťa nepošleme niekam, kde budeš na očiach,“ prehodila Tee. „Keď ste odišli, Salvatore spálil celý komplex na popol a rozniesol, že zabil všetkých Anguisových vojakov, vrátane teba.“ Tee sa na Carlosa skúmavo zahľadela. „Vytvoríme ti novú identitu.“
„Jasné.“ Carlos odtiaľto musel vypadnúť. „Kde sú moja teta a bratranec?“
„Shepardovo rehabilitačné centrum v Atlante.“ Tee zobrala z Joeovho stola malú škatuľku a podišla ku Carlosovi. „Toto je všetka pošta, ktorá dorazila do Gabriellinej schránky v Peachtree City.“ Carlos ju vzal, poďakoval a zamieril k dverám.
„Berieš si pár dní dovolenky?“ opýtal sa Joe.
Carlos nedokázal klamať a pozerať mu pri tom do očí a tak len povedal: „Áno.“
„Kedy sa vrátiš?“ doplnila Joeovu otázku Rae.
„Neviem.“ Carlos odkráčal.
***
Gotthard si pošúchal unavené oči a pozrel na tretí zmeškaný hovor na svojom mobile. Všetky tri boli od jeho ženy. Volala mu, aby ho zotrela za to, že je už po polnoci a on je stále v práci.
Ako keby bola niekedy doma, keď príde domov. Nákupy, kamošky, kozmetika, to všetko malo prednosť pred normálnym spoločným jedlom.
Jediné svetlo v tejto časti IT oddelenia BAD vyžarovalo z niekoľkých monitorov, do ktorých celé dni pozeral.
Vybehlo sedem okien, odpovede na správy, ktoré poslal v snahe nájsť Linette. Odpovede na jeho správy prichádzali neustále, ale žiadna z nich neobsahovala jej podpis. Preklikal prvých päť a otvoril si číslo šesť. Šokovaný úplne stuhol.
Znovu si prečítal krátky odkaz, a ešte trikrát prekódoval podpis. Potom udrel rukou do stola. „A doparoma!“
Dekódovaný podpis znel „Jane of Art.“
Linette odpovedala.
BAD má teraz svoj kontakt vo vnútri Fratelli.
***
Carlos šoféroval svoje BMW po príjazdovej ceste vedúcej k bezpečnému sídlu BAD v Hiawassee, v štáte Georgia. Jeseň prišla aj odišla a zafarbila kopce nažlto, oranžovo, červenkasto a nahnedo. Vietor dvíhal opadané lístie a vytváral popri dláždenom chodníku malé kôpky.
Všetky bezpečnostné systémy mlčali, žiadne výstražné svetielko.
Schmatol škatuľku s Gabriellinou poštou. Prešiel si ju už cestou. Dúfal, že nájde nejakú stopu, ktorá by mu napovedala, kam šla.
Bez šance. Jedinou dôležitou zásielkou, ktorú tam našiel, bola obálka od poisťovacej spoločnosti, v ktorej mala životnú poistku v prospech jej kreténskeho exmanžela. V dokumente stálo, že poistka bola zrušená a že obdržali list od Roberta, v ktorom uvádza, že akákoľvek životná poistka, ktorá by bola v budúcnosti uzatvorená v jeho prospech, bude falošný dokument a on to dosvedčí.
Ten list bude zrejme fax, ktorý Roberto poslal v tú noc, keď ho navštívil Carlos. Ten chlap možno prišiel o jedno aktívum, stále však mal gule a svoju tvár.
A Carlos mal Robertovo podpísané priznanie.
Carlos vystúpil z auta a vošiel dnu, aby pohľadal svoje veci. V kufri mal oblečenie a vo veľkej kartónovej škatuli v pivnici mal svoj ostatný majetok.
Našetril dosť peňazí na to, aby našiel miesto, kam budú môcť jeho teta a bratranec odísť, keď skončia s procedúrami. Durand bol mŕtvy a Salvatoreho túžba po pomste naplnená, takže by ich nemal nikto obťažovať.
Čo bude robiť potom? Carlos nevedel a bolo mu to jedno. Čo to bude za život, bez Gabrielle?
Naťukal bezpečnostný kód, počkal na pípnutie a vyťukal ďalšiu skupinu čísel. Keď bol v dome, hodil niekam bundu a zamieril najprv do spálne, po kufor s oblečením.
Keď vošiel do spálne, začul v kúpeľni pohyb a vytiahol zbraň.
Dvere sa pomaly otvorili a vyšla z nich osoba omotaná uterákom. Gabrielle.
Nemožné.
„Nestrieľaj,“ povedala. „Na monitore v kúpeľni som ťa videla prichádzať po príjazdovej ceste, ale prišiel si skôr než som sa stihla obliecť.“
„Čo tu robíš?“ nemal v úmysle povedať to tak príkro, ale za posledných dvadsaťštyri hodín bol konštantne nasraný.
„Zjavne sa sprchujem. Dáš dole tú sprostú zbraň?“ Tesnejšie si pritiahla uterák zakrývajúci jej polovicu tela. Rovnaký béžový uterák mala omotaný okolo hlavy, a keď naklonila hlavu nabok, trocha jej skĺzol.
Položil zbraň na nočný stolík.  „Ako si sa sem dostala?“
„Jáj to?“ Pokrčila plecami a musela si znovu pritiahnuť uterák. „Keď ma Gotthard nechal skontrolovať si na laptope emaily, nabúrala som sa do centrálneho počítača v dome a stiahla si bezpečnostné kódy. Potom som za sebou zahladila stopy, rovnako ako som to urobila v tvojej izbe, keď sme boli v škole. Došlo mi, že ak ma sem tvoji ľudia znovu privedú, získam tak spôsob ako ujsť. Keď sme odtiaľto odišli na letisko, zapamätala som si cestu.“ Tá malá potvora. Nikoho, dokonca ani Gottharda nenapadlo, že by sa mohla nabúrať do bezpečnostného systému v dome, kým sa odtiaľto spolu s Gotthardom snažili dostať do počítačov v škole.
„Čo tu robíš ty?“ opýtala sa.
„Prišiel som si po veci.“ Odpovedal automaticky, ešte úplne nespracoval, čo sa to tu deje.
Gabrielle bola tu. „Myslel som, že si zmizla.“
„To som aj urobila, ale potrebovala som niekde pár dní zostať, kým nebudem mať znovu oblečenie a auto. Z Južnej Ameriky som odišla bez ničoho – no dobre, okrem nejakej hotovosti, ktorú mi dala tvoja teta. Použila som ju, aby som sa sem dostala. Bolo to jediné miesto, o ktorom som si bola istá, že tam budem v bezpečí.“
Bolo to teraz alebo nikdy. Mal len jedinú šancu, kým ju znova stratí. „Ak sa oblečieš, chcem ti niečo povedať.“
„Povedz mi to teraz.“ Narovnala sa, ako by sa pripravovala na to, že ju bude poučovať.
Carlos vydýchol a skočil do toho oboma nohami. „Nikomu som nepovedal, že si Mirage, a nevedel som o tvojej matke, keď som sa s tebou miloval. Nevyužíval som ťa.“ Tvár jej zjemnela, čo mu dodalo nádej. Potom však pokrútila hlavou a povedala: „A teraz mi povedz celú pravdu.“
Do pekla. Neverila mu. „To som práve urobil.“
„Nie, neurobil.“ Gabrielle urobila krok smerom k nemu, potom druhý, pomaly prechádzajúc okolo postele.
„Povedz mi pravdu o dni, kedy moja matka zomrela.“
„Keď som odpálil bombu, nemal som v úmysle niekomu ublížiť,“ povedal, monotónne opakujúc príbeh, ktorý už zopár ráz hovoril. „Nevedel som, že bomba narobí toľko škôd.“ Gabrielle sa stále približovala. „Ani to nie je pravda.“ Zastala ani nie pol metra pred ním, tak blízko, že ho ďalší nádych zabolel z jej dôverne známej vône.
„Je jediná, ktorú poznám.“ Miloval ju, neskutočne, ale on Eduarda nezradí. Mala by tak ďalšieho, voči ktorému môže obrátiť svoj hnev.
„Povedz mi o tom, ako si všetky tie roky predstieral, že si to bol ty, kto stál za bombovým útokom. Napriek tomu, že bombu v skutočnosti odpálil Eduardo,“ povedala jemne. „Povedz mi, ako si niesol na pleciach bremeno za všetky tie úmrtia a takmer sám zomrel, len aby si ukryl pravdu. Povedz mi, ako si sa vrátil do toho hniezda plného hadov, aby si chránil tých, ktorých miluješ... a klamal Durandovi, aby si ochránil mňa.“ Srdce sa mu divoko rozbúšilo. „Ako môžeš—“
„Keď sa nám nakoniec podarilo nájsť spoločnú reč, tvoja teta mi všetko vyrozprávala. Myslela som, že keď pristaneme, vydá ma Durandovým mužom, ale ona je ako ty. Za svojich sa bude biť.
Dala mi mnoho otázok, a potom mi vyrozprávala príbeh o mladom mužovi, ktorého vychovala ako vlastného syna. Gabrielle zodvihla ruku k jeho tvári. „Myslel si si, že by som Eduardovi ublížila? Povedala mi o svojom sľube, že nepovie Durandovi pravdu. Dospela však k názoru, že to musím vedieť. Eduardo bol pri nás, kým mi to rozprávala. Plakal a povedal mi, že mu je ľúto, čo urobil mojej matke. Musel s tým potom žiť, a tiež s pocitom viny, že si po všetky tie roky niesol na sebe to bremeno ty a že si musel žiť na úteku, aby si jeho a Mariu ochránil. V ten deň tiež prišiel o budúcnosť. Moja matka by mu odpustila, takže ja nemôžem urobiť inak.“
„Je mi ľúto, čo sa stalo s tvojom matkou.“ Carlos nemohol uveriť tomu, aká úľava ním prešla, keď zistil, že to Gabrielle vie.
„Mne je zase ľúto to, čo sa stalo s Helenou.“ Oči sa jej zahmlili. „Všetci sme v ten deň o niečo prišli, vrátane Marie. Čo keby sme si spoločne vybudovali nový život? Teraz mi povedz, že ma ľúbiš.“
„Ľúbim ťa viac než svoj život,“ zašepkal, zobral ju do náručia a pobozkal. S ďalším nádychom v duchu poďakoval za tento zázrak.
Gabrielle ho objala. „Tak hrozne som sa bála, že sa ti nepodarí dostať sa od Duranda. Keď som hovorila s Joeom, povedal mi, že tam šiel Retter. Bol v utajení, aby sa dostal dovnútra a našiel ťa. Keby to neurobil, najbližším lietadlom by som sa tam vrátila.“
Carlos Joeovi za tú lož dĺžil, lebo keby sa vrátila do Južnej Ameriky, zabili by ju.
Prešla mu rukami po chrbte, a potom do vlasov.  Pobozkal ju so všetkou láskou, ktorú cítil vo svojom srdci.
„Vieš, z akého rodu pochádzam,“ varoval ju.
„Áno, viem.“ Odtiahla sa. V ligotajúcich sa očiach videl obdiv, ktorý by tam nikdy nečakal.
„Všetci muži tvojej rodiny neboli takí ako Durand. Viem to, lebo som svojho času skúmala Anguisov rodokmeň. Máš v sebe krv bojovníkov. Mužov, ktorí chránili, čo bolo ich a bezhranične milovali. Chcem tú lásku a chcem teba.“
„Je to všetko tvoje.“ Pobozkal ju, v úžase, že ju znova drží. Keď prerušil bozk, dal jej ešte jedno posledné varovanie. „Veľa zo mňa však mať nebudeš, všetko čo mám, unesiem v dvoch rukách.“
Ruky jej skĺzli po jeho hrudi medzi nich. Presunula pery k jeho uchu. „Skvelé. To znamená, že si môžem dom zariadiť tak, ako chcem.“ Chichotala sa, až kým sa jej neuvoľnil uterák a nespadol na zem.
„Len zariaďuj, princezná, a začneme spálňou.“ Carlos ju zdvihol do náručia s úmyslom ukázať jej, ako veľa preňho znamená. Položil ju krížom cez posteľ a postavil sa, pomaly si vyzliekajúc košeľu.
Pozeral na svoju budúcnosť. Na niečo, čo nikdy nečakal, že bude mať.



9 komentářů:

  1. Děkuji mnohokrát za překlad a korekci celé knihy !!! Jste super !!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Moooooc děkuji za překlad další skvělé knihy!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Ďakujem za ďalšiu kapitolu:)

    OdpovědětVymazat
  4. Srdečná vďaka za preklad... :-);-) ako aj ďalšiu ukončenú časť série... :D :D

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji ua překlad. Katka

    OdpovědětVymazat
  6. Vdaka za preklad a korekciu celeho pribehu. GabiM

    OdpovědětVymazat