středa 13. dubna 2016

Interview s Marisem

S Darlingem máte dlouhou historii. Jak jste se poznali?

Vážně nerad mluvím o svém dětství. Jediné dobré, co o něm mohu říct je to, že jsem ho přežil a potkal jsem Darlinga. Ale nebýt jeho, byl bych mrtvý. Vlastně tak jsme se poznali. Vždy jsem se od ostatních dětí lišil, a to nejen proto, že jsem byl dědic a rodiče na děti, které jsou předurčeni k zdědění celé říše, příliš tlačí. Připadal jsem si, jako by se mnou něco nebylo v pořádku. Jako bych byl rozbitý. Snažil jsem se být jako všichni ostatní. Zapadnout. Ale ostatní děti cítily, že nejsem jako oni. A byly nemilosrdné a neúprosné. Nemohu si vzpomenout, kdy mě poprvé někdo nařknul z toho, že jsem gay či použil nějakou urážku tohohle typu. Ale jednoho dne, když mě jeden z tyranu přitlačil ke  zdi a mlátil mě, zatímco ho ostatní povzbuzovali, objevil se takový drobný klučík se zrzavými vlasy. Sahal mi sotva po ramena. Ale přesto sklonil hlavu jako malý beránek a napadl tyrana se vší silou. Tehdy Darling nebyl svalnatým válečníkem, jakým je dnes. Na svůj věk byl vážně malý, ale co mu chybělo na výšce a síle uměl vynahradit surovým odhodláním. Toho druhého kluka zbil a srazil k zemi, kde brečel a chtěl mámu. Poté toho kreténa přinutil přísahat, že se mě nikdy znovu nedotkne. Darling vstal, otočil se, otřel si krev z úst a poté ke mně natáhl ruku: „Jsem Darling Cruel, a myslím, že bychom měli být přáteli.“

Ani netušil, kdo jsem, ale tak jako tak kvůli mně krvácel. A to je něco, na co jsem nikdy nezapomněl. Byli jsme sotva děti, ale stali jsme se nejlepšími přáteli. A od té doby jsem ho každým dnem miloval a uctíval. Neexistuje nic, co bych pro něj neudělal. A za ta léta nedokážu ani spočítat, do kolika sporů se dostal kvůli tomu, jak mě ostatní nenáviděli. Ale nechtěl, aby mě někdo urážel či ranil mé city. Ani má vlastní rodina. Kdykoliv byl poblíž, rychle to zatrhl. A nikdy nezapomenu na to, co mi řekl jeho otec: „Marisi, svět není fér. A bez ohledu na to, jak jsi hodný a slušný, betz ohledu na to, kolik dáváš ostatním, vždy tě někdo bude nenávidět jen proto, že dýcháš. Nemůžeš to změnit. Nemůžeš změnit lidi ani to, jak přemýšlí, jakmile dovolili, aby je změnila nenávist či jiní. Ale můžeš změnit to, jak se s nimi vypořádáš. Odejdi, když je to možné, bojuj, když je to potřeba, ale nedávej jim tu moc, aby ti dokázali ublížit. Nedovol jim tě dostat. Nestojí za to. Žij svůj život sám pro sebe. Zůstaň věrný sám sobě, a pokud neuvidí tu krásu, co v sobě máš, je to jejich ztráta. Ať si svou hořkost vezmou do hrobů. Věnuj čas tomu, na čem nejvíce záleží. Buď sám sebou a oceňuj lidi, kteří tě vidí takového, jaký si. Lidi, kteří tě milují a ty, které miluješ ty. To oni jsou vším, na čem záleží. Zbytek ať jde k čertu.“
A to mnohé vysvětluje o Darlingovi, že? Nikdy nebyl stejný poté, co byl jeho otec zavražděn, a já se mu nedivím. Byla to tragédie. V patnácti, poté, co byl jeho otec již nějakou dobu mrtvý, šel Darling chránit někoho jiného. Vždy jsem ho za to obdivoval. Za tu odvahu, kterou v sobě musel mít, aby ustál neustále útoky bez jakýchkoliv štítů… a to vše pro někoho cizího. Já jsem tak statečný nebyl. Vidět to, jak jsou všichni ostatní napadáni za to, že jsou gayové, mi ztížilo přiznat světu své skutečné preference. Nejspíš jsem zbabělec. Nikdy jsem neměl rád žádné konflikty, a přál jsem si, aby mě zbytek světa nechal na pokoji. Po celá ta léta mi Darling pomáhal jevit se jako heterosexuál a kryl mě. A to ve mně probouzí spoustu viny. Byl tím nejlepším přítelem, jakého si kdokoliv může přát. Ani jednou se ke mně nechoval, jako kdybych byl abnormální, špatný či poškozený.

Pokud šlo o něj, byl jsem jen obyčejný muž. Ale hlavně, seznámil mě s mnoha dalšími, kteří jsou jako on. S těmi, kterým je fuk, že jsem jiný. A to oni mi zabránili v tom, abych udělal tu nejhorší chybu svého života. Ve dvaadvaceti, s Darlingovo pomocí, jsem konečně přiznal celému světu, kdo jsem. Ano, bylo to ošklivé a těžké. Ztratil jsem celou rodinu a většinu přátel, a to mi ublížilo ze všeho nejvíc. Ale Darling dostál svému slovu a stál po mém boku, i když ho to málem stálo život, a to zbití bych nejradši stále vrátil. Nikdy ve své věrnosti nezakolísal. A vzhledem k tomu, co pro mě udělal, i když nevěřím v boj pro nic za nic, budu bojovat za svého jediného skutečného bratra: Darlinga. Ubližte mu, a uvidíte mou stránku, která vás vyděsí. To vám slibuju. Jak jsme si slíbili jako děti: V dobrém i zlém, jsme bratři až do hořkého konce.

11 komentářů:

  1. Krasne. Dakujem. GabiM

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkné Děkuji ❤

    OdpovědětVymazat
  3. Mockrát děkuji za další skvělý překlad a korekturu.

    OdpovědětVymazat
  4. Dekuji. Maris je muj oblibenec, jeho pribeh byl krasny,dojemny, misty smutny,ale nakonec se mu dostalo stesti,ktere si zaslouzil. Dekuji,ze jsem si ho vasim prostrednictvim mohla precist. K teto serii se vzdy vracim,kdyz nemam co cist. Osudy techto hrdinu jsou velmi drsne,ale pres neprizen osudu a klacku jenz jim jsou hazeny pod nohy, jsou to uzasni milacci, kteri jsou si bratry a neopousteji sve pratele. Holky moc dekuji za preklady, korekce a za vsechnu praci,kterou s preklady mate

    OdpovědětVymazat