sobota 21. září 2013

Rozhovor Sherrilyn Kenyon se Savitarem

Před několika týdny jsem byla nesmírně šťastná, že jsem zastihla Savitara při západu slunce poté, co trávil dlouhý den surfováním. Nijak zvlášť jsem nebyla nadšená, že sedím na mokrém písku, protože jsem spíš ten typ „opaluju se při měsíčku, když si jdu zaběhat po stráních“ než plážový tip, ale co… co je trocha nepohodlí, když máte možnost promluvit si s tak děsivou a podmanivou… bytostí?
Tak jsem se ocitla namazaná slunečním krémem SPF 3000, vzala svůj život do vlastních rukou a zeptala se na nejvíce ožehavou otázku strážce Chtohnianů.

SK: Tak Save… protože trávíte tolik času denně surfováním, nebojíte se, že vám vaše tetování vybledne?

Savitar: Heh.

Zvala jsem na vědomí jeho vyhýbavou odpověď a nepobaveně a podrážděně jsem se podívala. Pak jsem se přesunula na první otázku, kterou jsem měla od fanoušků.

SK: Dobře, jedna věc, kterou chce o vás každý znát. Kdo a co doopravdy jste?

Savitar: Kdybych chtěl nějakou psycho seanci, tak byl ležel na gauči, v kanceláři, která by mě iritovala, přičemž by si některý kretén hrál skrytě Angry Birds nebo Ruzzle, zatímco by předstíral, že poslouchá mé bloumání o blbostech, které nikoho nezajímají, a proč jsem stále naštvaný na svou mámu za to, že mi nekoupila hračku, když jsem byl dítě. Kvůli tomu jsem naštvaný 99,9% času… jako právě teď.
Pomalu jsem se začínala obávat o svůj život, udělala jsem si další poznámku, polkla a přešla k dalšímu fan dotazu.

SK: Co cítíte, když surfujete?

Savitar: Mír.

SK: A dál?

Savitar: Vlny.

SK: A?

Savitar: Mír.

Protože jsem se nechtěla nechat chytit do nekonečné smyčky, kterou jsem vytušila, zapsala jsem si odpověď a listovala ve svých poznámkách.

SK: Chtěl byste být považován jako Nezastavitelná síla, nebo Nepohyblivý objekt?
Savitar: Zaleží, na které straně ve válce jsem.

SK: Ah… vtipné, že jste zmínil válku a její strany. Jaké jsou vaše pocity vůči Styxxovi z Didymosu?
Odpovědí mi byl jeho prázdný výraz.

SK: Žádné?

Savitar:  Emoce nejsou nikdy jednoduché, že? Nic trvalého. Ale pořád ho počítám mezi živými… nyní… takže myslím, že bys mohla říci, že jsem s ním nebyl s rozumem v koncích.

Zachytila jsem zadrhnutí v jeho hlase, když promluvil a přemýšlela jsem, co to pro Styxxe znamená.
SK: Máte ho rád?

Savitar: Stále dýchá.

SK: To není odpověď.

Savitar: To není otázka.

Teď je řada na mě s jeho heh.

SK: Ash je jeden z vašich oblíbených lidí a Styxx se ho pokusil zabít. Proč jste nevyžadoval mstu na Styxxovi?

Savitar: Kdo říká, že ne?

SK: Takže jste to udělal?

Savitar: Kdo říká, že jsem to udělal?

SK: Vy. Právě teď.

Savitar: A kdy jsem to udělal?

Uvědomila jsem si, že jsem zpět ve smyčce kdo-z-koho a znovu jsem změnila téma.

SK: Urian mi řekl, že když vás přivedl ke Styxxovi, vy-

Savitar: Nemluvíme o tom.

SK: Proč?

Jeho zlostný pohled se do mě zabodával, až jsem chtěla uhánět zpět po písku, a zeptala jsem se na poslední otázku na seznamu.

SK: Vím, že jste neměl zrovna nejlepší minulost a je toho spousta, o čem odmítáte mluvit. Dobře chápu, proč nesnášíte ostatní bytosti a proč zde žijete sám. Ale vy zasahujete mezi lidi a vlkodlaky, jako nedávno se Styxxem a Acheronem. Podle čeho se rozhodujete, komu pomůžete a komu ublížíte?

Savitar: Víš, co nesnáším?

SK: Rozhovory?

Přejel mě tím ne-ty-blbko pohledem.

Savitar: Krutost, která žije uvnitř nás všech. Dokonce i ve mně. Mlátí kolem sebe, když jsme v bolestech a způsobuje tolik utrpení a škod, kolik jen dokáže na ty nešťastné parchanty kolem nás. Je to na hovno, když napadnete cizince, ale mnohem horší to je, když je to někdo, koho milujete.
SK: Už jste napadl někoho, koho milujete?

Savitar: To my všichni.

SK: Zkusil jste se omluvit?

Jeho pomalé a hluboké dýchání mě varovalo, že jsem se znovu dostala na nebezpečnou půdu.

Savitar: Jsou některé věci, které ani lítost nespraví.

SK: Vztahuje se na i na Styxxe a Acherona?

Savitar: To je otázka, na kterou mohou jen oni odpovědět.  Ale je tu jedna věc, která mě drží od ukončení té pekelní díry, kterou nazýváme život.

SK: A to je?

Savitar:  Tři věci ve vesmíru, kterým dokonce ani já, se všemi mými pravomocemi, nikdy neporozumím.

Prsty začal odpočítávat.

Savitar: Plná hloubka a šíře lidské hlouposti.  Lidská krutost k sobě navzájem. A nekonečná kapacita srdcí nacházející způsob, jak někoho milovat, i když budou zajati do jejich pekla.

SK: Myslím, že Bethany by to nedokázala říct lépe. Je rozdíl mezi tím, být zlomený a zraněný. Rány se mohou časem vyléčit.

Savitar: Pravda… některá zranění, i komplikované zlomeniny, mohou být opraveny.

SK: To znamená, že to zahrnuje i toho, o kterém nikdy nemluvíte?

Se smutným úsměvem se otočil k západu slunce.

Savitar: Možná, že naděje je tu pro nás všechny… dokonce i pro mě. A možná zítra, vstanu a rozhodnu se otevřít dveře Apollymi a vpustím ji do celého světa se slovy: “Dobrou chuť, mon ange.“ (Můj anděli)

S tím vstal a přistoupil k jeho osamělému domu. Chtěla jsem jít za ním, ale pak jsem si uvědomila, že potřebuje čas o samotě.  Zálibně jsem se nadechla, domov, tam na mě čekají tři moji vlastní kluci. Když jsem viděla, co se může stát dětem, když je necháte samotné, mám v plánu být jako Apollymi a střežit svá písklata se vším, co mám.
Koneckonců, nejnebezpečnější tvor na této planetě, je matka, jakéhokoliv druhu, které chrání své mládě. To byla lekce, kterou jsem se naučila dobře od své vlastní matky a co se pohledu na ostatní lidi týče, vždycky mám na paměti to, co Platón napsal ve svém Zákonu dialogů: Jsi mladý, můj synu, a jak roky poplynou, čas se změní, a dokonce i zvrátí některá z tvých současných názorů. Zdrž se proto nějaký čas od ustanovování se jako soudce nad nejvyššími věcmi.
Nikdy neuvidíte do srdce někoho jiného, dokud neuvidíte svět jejich očima.
A Styxx otevře oči mnoha, mnoha věcem.


9 komentářů:

  1. wau, nádherný rozhovor. nikdy jsem si pořádně neuvědomila jak složitou a výbušnou osobností Savitar je. Jestli bude o něm psát, jsem hrozně zvědavá jak se popere s jeho náladovostí. díky za tenhle rozhovor.
    a PS: po přečtení styxxe, nemůžu říct že bych Acherona neměla ráda, nádherně vykreslila jejich život z obou stran :) Gabka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JA kdyz uz se na to divam s odstupem, tak mam Ashe celkem rada, ale... uz to neni takova ta poblaznenost, jako driv, protoze preci jen za chyby, ktere udelal, nijak nemuze, ale v pritomnosti se pak choval jako dement a to mi nikdo nerozmluvi :D

      Vymazat
    2. :) no o to se ani pokoušet nebudu :) ale myslím že byl mnohem více zaslepený než styxx. Psychycky i morálně je Styxx mnohem silnější než Ash, to zase jo. ale myslím si že toho má hodně na svědomí jeho "drahá" sestřička. G

      Vymazat
    3. Jo, jako ja si myslim, ze Styxx je mnohem vyspelejsi hlavne proto, ze nikdy nikoho nemel a vsechno musel resit sam, navic trpel mnohem vic - zatimco Ash mel Ryssu jako berlicku a pozdeji mel jeho matku a spoustu dalsich lidi, co se o nej starali, zatimco Styxx nemel nikoho a byl sam po celou dobu

      Vymazat
  2. právě, vždycky se musel postarat sám o sebe a nespoléhal nikdy na nikoho a všechen respekt si musel vybojovat vlastní silou. Ash ho v podstatě získal s božskými silami. jen mě docela překvapilo že Ash tak rychle zapomněl na dobu předtím než ho odvedli. čekala bych že víc pochopí že je nutné navenek být netečný. byl v té době fakt hloupý, což se o styxxovi říct nedá.

    OdpovědětVymazat
  3. Tesim se na Styxxxe az se dozvim o jejich minulosti z jeho pohledu :) A jestli Sherrilyn vyda nekdy knihu o Savitarovi... To bude teprve bomba :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha o Savitarovi...to je ako moje zbožné želanie :-)

      Vymazat
  4. Ahojky, tak jsem dočetla Styxxe a paráda. Je to krásený příběh, ale taky se z toho vzpamatovávám. Konečně došlo na Apolla, ale docela poždě, všichni trpěli tak dloho. Zajímalo by mě: kdo je skutečný otec Acherona? Už se těším, až to holky přeloží a doufám, že Sherrilyn vydá kniku o Savitarovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vsichni mame sve dohady :D Ja bych chtela, aby to byl Sav, ale na Sherri je tohle moc primocara odpoved

      Vymazat